Thursday 29 January 2015

Wah Lajunya Update Entry #1 !!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Untuk entri yang pertama ni, ceeewaaaahhh hahaha nampak tak? Ada permainan kat situ canggihnya bahasa hahah. Ada pengunaan tatabahasa yang agak tinggi puuiihh blah la hahah. Actually dan rasanyalah kan ni entri dah masuk yang kedua. Tapi boleh dipertimbangkan jugak sebab untuk first blogging tu try nak test blog ni ja. Boleh ah usha gambar kat bawah ni. Bagi aku dah cukup puas hati aku custom sampai macam ni so far lah kan... tapi kalau ada rezeki nak bagi tip top meletop lagi. Wow!







Untuk menjadikan blog ni tidak membosankan, aku cuba elakkan gaya penulisan yang agak formal dan janggal bukan kerana sifat formal itu adalah janggal tetapi cara dan bagaimana aku nak mengolah ayat tu bagi cantik dan lebih artistik adalah sukar. Yaakaaa sukar? Eh! Actually aku dah stalk, usha, peghati dan sebagainya cara macam mana depa ni mengolah karya blogging dengan cara tersendiri. So aku decide aku pon ada cara tersendiri jugak. Supaya mudah aku nak berkarya *kononnyalah*.   


Sebenarnya kan aku dah pernah cuba-cuba untuk jadi blogger untuk  blogging aku punya karya kat blog kira-kira dalam setahun lebih yang lalu. Bak kata abang saleng, tapi saaiiyaaaanggg ... hangat-hangat taik ayam. Puih! Untuk kali ni In Sya ALLAH aku akan cuba konsisten untuk berkarya walupun aku ni bukan dari keturunan yang suka berkarya *setahu aku lah* malah tangan-tangan aku sendiri aku dah kenal pasti bukan jenis akulah yang suka dok lepak dalam blog ni ewwww. Come on!




Karya dalam kata lain bagi aku sangat luas. Bukan hanya semata-mata lepak dibawah tempurung dengan katak untuk meroyan berjimba bagai. Nak tau apa? apa? apa? Tunggu sudah lah. Yang penting dalam karya skop yg luas. Teeedeaaaa. Buat suspen boleh. 



p/s: penggunaan bahasa dalam entri diatas mungkin boleh diklasifikasikan sebagai rojak. Kenapa? Suka hati aku lah ahahaha. Aku tak jamin untuk entri yang akan datang tertulis dala bahasa surat formal bla bla bla and bla. Diharap tidak akan timbul isu mahupun tisu. Eh apa kena mengena? 


#azizrazak


-Aku amat-amat mengharapkan kritikan, komen dan maklum balas. Sekiranya terdapat apa-apa kekurangan dalam entri ini samada dari segi gaya penulisan, blog custom dan sebagainya sila beri tunjuk ajar. 







0 comments:

Post a Comment