Friday 6 February 2015

Cerita Bosan

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Perihal Sihat

Sihat ka semua? Aku? Boleh tahan sihat lah sebab sejak dua tiga hari ni badan tak berapa nak sedap sangat entah mengapa. Kalau demam mesti panas.. eh! demam sejuk pon ada kan? Aku kurang pasti. Kenapa tak pi jumpa doktor?  Jawapan aku... kurang berminat. Tau sebab apa? Sebabnya 'skrip' jawapan kepada persoalan yang umumnya terhadap ketiadaan selera ,panas badan, dan seumpamanya yang boleh dikaitkan dengan demam hanya akan diberi bungkusan oleh doktor yang didalamnya terdapat beberapa biji paracetamol dan ubat tambahan lain untuk melegakan demam. Paham ka tidak ni?


Lepas tu apa hang buat?

Aku buat apa? Aku buat buat aku tak demam. Laalaalaaala di iringi lagu yang berlatar belakangkan kanak kanak riang sedang bermain. Phewwww! Hahaha. Saja en lari jauh? Sapa nampak kita geng! Actually aku buat pendekatan aku sendiri iaitu dengan meminum 100 plus, air kosong, dengan panadol ( kalau perlu ). Wah hebat hang ajis! 


Berkesan tak?

Lepas dengar jawapan ni mesti rasa hambar kan? ENTAH! hahaha... Aku sendiri kurang pasti. Apa yang penting hidup aku berjalan dengan normal selepas tu. Memang tak dapat dinafikan rasa tak larat dan lenguh badan tu masih dapat dirasai. Selera makan pon berkurang, kebanyakannya aku makan makanan yang bersup macam mee sup, kew teow tom yam, dan seumpanya. Biasalah bang simptom demam asalnya memang begitu. Petang rilek dan masih steady lagi main bola. Tadak hal punya. 


Apa motif ?

Ini pon satu.. aku ingat untuk entry kali ni nak tulis pasal stress final tup tup dia tertukar topik penulisan pulak pasal demam! Sebenarnya lagi stress fikir nak tulis apa untuk update entry. Tak payah! Yang mana ada kat pala otak terus sapu bersih pusing mengarut bla bla bla.. Nah! koma. Siap kan? Jadilah entry yang fresh walaupon diolah dengan cara yang bosan. Seriously lah aku sendiri pon bosan baca entry aku kali ni *yawn*. Anda bagaimana?


#azizrazaks






0 comments:

Post a Comment