Monday 23 February 2015

Fasa dan Masa


Mungkin tak semua orang. Akan tiba satu fasa kita berjumpa dengan dia. Kononnya bahagia selamanya bak kata budak wechat "akuw caryunk cow selsema lamanyerr. Till jannah". Kalau ada sesiapa yang terjumpa makhluk yang sebegini rupa sila dorong dia untuk terjun dari bangunan tinggkat 14 atau lebih baik gaung yg berdekatan.

Kemudian akan tiba satu fasa kita akan kecewa gila dan frust menonggeng, frust membaring, kuak lentang, gaya bebas, kupu kupu, rama rama and so on,  sebab dia yang dulu kononnya over confident dia tu confirm gila dan kononya nak jadi pasangan sehidup semati tu tak kemana pon. Bak kata couple budak darjah lima yg tak sedar tahun depan dia  upsr  "akuw cayunk relay kitew shampai arwah". Dik hang tengok telenovela apa ni yg sampai terpengaruh teruk beruk sangat ni? Rossalinda ayammur ka? *tiba tiba teringat cerita bawang merah bawang putih endon tu hiks* Err 

Mungkin fasa terakhir. Akan tiba satu fasa selepas tu dimana kita sedar yg kita buat benda  bodoh, buang masa, buang duit, buang beruang. Eh! Dan sebagainya. Bila dibaling balik rasa macam nak hantuk kepala ni kat dinding. Seriously! Dekat fasa ni kita akan mula pikir dan yang sebenarnya kita ada tanggungjawab  yang lebih besar. Tau apa dia? Membahagiakan kedua ibu bapa yang dah susah payah cari duit dan membesarkan kita. Dekat fasa ni jugak kita akan mula serious nak cari pasangan hidup lepas study nanti. Dekat fasa ni jugak kita mulai mencongak berapa juta riban yang perlu aku simpan setiap bulan bila dh kerja nanti sebab dan mungkin nak buat belanja kawin, beli rumah, beli kereta, bagi kat mak dan sebagainya.

As what i mention erlier. Tak semua orang. Mungkin sesetengah manusia yg takdir pada awalnya. Apa pengajaran? Semua fasa bodoh dan kadang rasa macam nak hantuk kepala kat dinding tulah yang banyak mengajar untuk hidup lebih matang. Kalau tanya aku "macam pengalaman ja". Hang rasa? Kata orang, perempuan ni lebih dan cepat matang dari lelaki. KADANG tak jugak. Pengalaman tu yang buat hang jadi kuat dan matang in sya Allah. So no words "saiaa taa kuadd awaaa". Nanti siku sampai.

#azizrazaks

0 comments:

Post a Comment